ارتباط در پیام‌رسان تماس با مهرگان نسوز

ورق نسوز کلینگریت تا واشر کلینگریت

انواع تولیدی واشر کلینگریت (گسکت کلینگریت)

از ماهیت واشر که بگذریم،تولید واشر کلینگریت را می توان به دسته های مختلفی عنوان کرد اما مهمترین عوامل طبقه بندی این نوع واشر ها بر اساس سه عامل مواد(متریال)،عملکرد و کاربرد آن می باشد،که ما در اینجا به متداول ترین انواع ان از جنس ورق کلینگریت می پردازیم؛

واشر کلینگریت ساده یا بدون سیم

با توجه به اینکه که ورق کلینگریت چه نوعی  و در چه شرایط محیطی هستند حرارتی بین منفی 100 الی 550 درجه سانتیگراد و تحمل فشار بین 30 الی 200 بار برخوردار است.در اینجا میتواند به دو نوع واشر کلینگریت ازبستی و بدون ازبستی هم تقسیم شود که مفصل به آن پرداختیم.

به طور خلاصه کاربرد واشر کلینگریت بدون سیم در محیط هایی است که نیاز به دما و فشار پایین باشد.البته این نکته قابل ذکر است که بعضی ورق های کلینگریت مانند کلینگر اویلیت  (klinger oilit 3A) از این قاعده مستثنا هستند و می توانند در دما و فشار بالا کاربرد داشته باشند.

واشر کلینگریت سیم دار

با توجه به این موضوع که گسکت کلینگریت سیم دار از یک لایه سیم یا استیل در میان خود برخوردار است گزینه مناسبی جهت استفاده در محیط های با فشار بالا و حرارت بالا (استحکام مکانیکی بالا)می باشد.واشر کلینگریت سیم دار می تواند حرارت 580 درجه را نیز تحمل کنند.

واشر سوراخ دار

از ورق کلینگریت می توان واشر سوراخ دار نیز تولید کرد به این معنی که ساختار همان شکل واشر ساده کلینگریت است با این تفاوت که دارای سوراخ هایی جهت قرار گیری بهتر و پیچ و مهره شدن است.وجود سوراخ در واشر نسوز باعث بست شدن(فیکس شدن) و توزیع فشار از یک سطح می شود.

واشر فلنچ

واشر فلنچ واشری است که برای اتصال و درزبندی دو بخش لوله استفاده می شود.نوع کلینگریت واشر فلنچ در بازار بصورت ساده یا سوراخ دار تولید می شود و ابعاد ان با ابعاد استاندارد متفاوت است که اصطلاحا به ان بازاری نیز گفته می شود.

واشر گرافیتی

واشر گرافیتی همان مواد تشکیل دهنده ورق کلینگریت است با این تفاوت که به لایه ای از گرافیت  اغشته شده است.این نوع واشر ها با برخورداری از گرافیت امتیاز تخمل حرارت بالا را به ان افزوده است.

واشر پاکتی PTFE

واشر پاکتی (PTFE envelope gasket) دارای یک لایه تفلون (PTFE)یا به اصطلاح پاکت تفلونی بر روی واشر کلینگریت است تا از مزیت هر دو جنس برای تحمل فشار و ساییدگی استفاده شود.بعبارت دیگر از واشر پاکتی عمدتا در محیط هایی که مقاومت شیمیایی و فشار زیادی لازم است استفاده می شود.

واشر کلینگریت ضد اسید

واشر کلینگریت ضد اسید با برخورداری از مواد الی و متریال های مصنوعی و طبیعی مناسب محیط های اسیدی است.

واشر ضد اسید در شرایط دما و فشار متوسط در محیط های  اسیدی مقاوم است.