ارتباط در پیام‌رسان تماس با مهرگان نسوز

نخ گرافیت خالص سیم دار چیست و چه ویژگی‌ها و کاربردی دارد؟

پکینگ نسوز گرافیت خالص (نخ گرافیت خالص سیم دار) کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. به آن ها نخ نسوز گرافیتی نیز گفته می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع از نخ‌ها مانند مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، حرارت و… باعث شده است که بتوان برای کاربری‌های مختلف از نخ‌های نسوز گرافیتی که در انواع مسلح شده و غیر مسلح وجود دارند استفاده نمود.

نخ گرافیت خالص سیم دار در واقع می توان گفت یک نوع الیاف است که مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارد.  پکینگ نسوز گرافیت خالص را با نام نخ نسوز نیز می شناسند. موارد استفاده و کاربردهای نخ نسوز بسیار فراوان است. از این نوع نخ به سبب ویژگی ها و مقاومت خوبی که دارد در نیروگاه های مختلف در صنایع پتروشیمی ، کشتی سازی و … برای مصارف گوناگونی به کار گرفته می شود.

از گرافیت در صنایع نسوز استفاده می شود. به دلیل مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و همچنین مقاومت خوب شیمیایی ، گرافیت گزینه ای عالی برای تولید مواد نسوز به شمار می رود. دسته بندی پکینگ گرافیت خالص بر اساس درجه حرارت آن صورت می گیرد. انواع مختلف نخ نسوز گرافیت خالص در بازار وجود دارد

این نوع نخ در واقع با پنبه ، الیاف شیشه ، سیم مسی ، فیبر کربن و سیم فولادی ضد زنگ می توانند تقویت شوند. . یکی از این انواع نخ های پکینگ گرافیتی سیم دار می باشد که با توجه به ویژگی های خاصی که دارد کاربرد آن گسترده است. از کاربردهای رایج آن می توان به درزگیری در دما و فشار بالا در بخش های مختلف اشاره نمود.

خصوصیات و ویژگی‌های پکینگ نسوز گرافیت خالص
نخ گرافیت خالص سیم دار

از ویژگی های برجسته نخ گرافیت خالص سیم دار این است که می تواند در برابر حرارت ، مواد شیمیایی ، فشار بالا ، کشش  مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد. برای این که مقاومت این نوع از نخ ها را افزایش دهند برخی از انواع آن را با سیم های فلزی و روغن سیلیکون می بافند تا بتوانند مقاومت شیمیایی و مکانیکی آن را بالا ببرند. پکینگ گرافیتی سیم دار یکی از این انواع نخ های نسوز بافته شده با سیم های فلزی است.

کاربردهای نخ گرافیت خالص سیم دار و انواع آن

استفاده از پکینگ نسوزگرافیت خالص در صنایع مختلفی مانند خودرو سازی ، صنایع گاز ، در تولید پارچه های ضد حریق در صنایع نفت و همچنین برای درزگیری کوره ها و فلنج ها رایج است. از نخ های نسوز همچنین می توان به عنوان واشر و عایق حرارتی نیز استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای نخ نسوز گرافیتی می توان  استفاده از آن در موارد پزشکی و صنایع غذایی نام برد. نخ های نسوز قادر هستند درجه حرارتی در حدود 550 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. در خصوص انواع پکینگ نسوز گرافیت باید بگوییم که این نوع از نخ های نسوز در انواع گرافیت خالص، گرافیت مسلح شده ، نخ تفلون گرافیت ، نخ مسلح شده با سیم اینکونل و … می باشند.

برای خرید و استعلام قیمت نخ گرافیت خالص سیم دار با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *